Michelin TestDriver -arvostelut

Oy Suomen Michelin Ab järjesti keväällä 2016 Michelin TestDriver -kampanjan, jossa motoristeilla oli mahdollisuus voittaa uudet Michelinin renkaat omaksi testiraporttia vastaan. Alta voit lukea testaajien kirjoittamia testiraportteja eri rengasmalleista. Raportteja ei ole muokattu tai sensuroitu millään tavalla.

Lue kaikki arvostelut

Tai siirry suoraan Pilot Road 4 (GT), Commander 2, Anakee Wild tai Pilot Street Radial -renkaiden arvosteluihin.

MICHELIN Commander 2

Testaaja: Pasi, Hämeenkyrö


Testaamani renkaat, Michelin Commander 2, ovat kokonsa puolesta vähän isommat kuin mitä pyörässäni oli alkuperäisesti, syystä että alkuperäisen kokoisia renkaita ei Micheliniltä löytynyt. Ensikokemukseni asennuksen jälkeen oli että pyörä muuttui pehmeämmäksi ajaa ja renkaat pyörivät tasaisesti. Ajotuntuma oli parempi ja renkaiden kaarrepito on ensiluokkaa. Ajan pääsääntöisesti päällystettyjä "vanhoja teitä" joiden kunnossapito tunnetusti hieman heikoilla kantimilla mutta siitä huolimatta ajaminen näillä renkailla on ollut nautinnollista. Myös kaksi päällä ajettaessa kyytiläinen on ollut sitä mieltä että meno on ollut pehmeämpää. Renkaiden käyttäytyminen myös kaksi päällä ajettaessa on ollut ensiluokkaista. Minkäänlaista negatiivista ei renkaista ole sanottavana. Märkäpidosta ja -ajettavuudesta ei kovin paljon kokemusta, sillä pääsääntöisesti ajelen pyörällä vain hyvän kelin aikaan mutta sen verran epävakaista tämä Suomen kesäkeli on että muutaman kerran pääsi sadekin yllättämään ja renkaat käyttäytyi mallikelpoisesti. Havaittavissa ei ollut minkäänlaista liirron oiretta kovemmassakaan vauhdissa ja ohjattavuus säilyi mainiona. Kulutuskestävyyttä vielä mielenkiinnolla seuraan, tämän testin aikana renkaat ei paljon kerinneet kulua. Vanhasta kokemuksesta mitä minulla Michelinistä on (henkilö- ja etenkin yhdistelmäajoneuvon alla) Michelinin renkailla on päässyt huimia kilometrejä kilpailijoiden merkkeihin verrattuna. Tämän moottoripyörällä kertyneen rengaskokemuksen perusteella pyörässäni tulee olemaan tämä koko ja rengastyyppi Michelin merkkisenä näiden renkaiden jälkeenkin ! Kiitos tästä testimahdollisuudesta !

Takaisin ylös

Testaaja: Timo, Espoo


Renkaat tuli enemmän kuin tarpeeseen, olin jo syksyllä katsellut uusia renkatia koska pyöräni ensiasennusrenkaat olivat toivottoman epämukavat kaupunkinopeuksilla, Niiden kuviosta johtuen etupää tuntui levottomalta etenkin kiihdyttäessä. Michelin Commander 2:lla pyörästä tuli kuin uusi. Se tottelee ohjausta ja jarruja kuin ajatus, niin soolona ajettaessa kuin täydellä retkivarustuksella. Pito kuivalla kestopäällysteellä tuntuu rajattomalta, valitettavasti en ole tänä kesänä päässyt kuivalla juurikaan ajelemaan. Märälläkin renkaat tuntuvat johdonmukaisilta ja pitoa on huikeasti enemmän kuin mihin olen tottunut, vain märät suojatie- ja muut tuoreet tiemaalaukset aiheuttavat ongelmia, ne on yhtä liukkaita kuin edellisilläkin renkailla, ero normaalipitoon on vaan suurempi. Sorateitä en ole muutamaa kilometriä enempää usilla renkailla ajellut, joten sieltä ei mielipiteitä, Samoin kulumiskestoon ei ole vielä alle kahden tuhannen kilometrin kokemuksella mielipidettä, katsotaan ensi kesän lopulla.

Summa summarum, näitä renkaita suosittelen kaikille XV950 Jammun omistajille, varmasti hintansa arvoiset myös muihin samantyylisiin pyöriin.,

Takaisin ylös

Testaaja: Jari, Lohja


14.6. tuli tieto että renkaat oli Virkbladilla. 20 pvä sai ne vihdoin alle. sieltä lähtiessäni kokeilin jarruja ja takarengas lähti luistamaan oikealle, mutta se johtui varmasti uuden renkaan rasvasta. Parisataa kilometriä tuli sisäänajettua renkaita jotta sai pintaa "kuivumaan" ja hieman kulumaan. Heti kun näin renkaat, niin ajattelin niissä olevan riittävästi "vesiuria". Hyvin ne toimivatkin vaikka tienpinta oli joskus aika märkä ja asfalttikin aivan uusi. Kun ajelin huonokuntoisilla asfalteilla jossa oli railoja ja koloja niin nekään eivät häirinneet matkantekoa.

Kun pystyy luottamaan renkaisiin niin pystyin ajelemaan rennosti . Se että renkaat pitävät märällä on mielestäni ehdottomasti tärkein ominaisuus. Uskon että kun on aika vaihtaa renkaat niin merkki ei vaihdu.

Takaisin ylös

MICHELIN Pilot Road 4 (GT)

Testaaja: Tommi, Kauniainen


UUDET RENKAAT:
Alkuun jännitti miten liukkaat uudet renkaat ovat. Tässä vaiheessa oli myös tuoreessa muistissa miltä vanhat, eri merkkiset renkaat olivat tuntuneet. Michelin Pilot Road 4:t tuntuivat kuitenkin heti alusta "tahmeilta", eivätkä lipsuneet missään vaihheessa. Jo muutaman kilometrin jälkeen uskalsi kantata reippaasti. Luottamus renkaisiin syntyi heti ja fiilis oli sporttinen.

PIENELLÄ KUORMALLA:
Renkaat toimivat erittäin tasapainoisesti. Ei mitään moititavaa. Ajaminen oli sulavampaa kuin vanhoilla renkailla. Testasin äkkijarrutusta 60km/h vauhdista ABS-jarruilla varustetulla pyörälläni ja renkaat purivat kuivaan asfalttiin todella tehokkaasti, ABS-mekanismi ei edes käynnistynyt, pyörät eivät lukkiutuneet, eli renkaiden pito oli erinomainen.

KUORMATTUNA:
Painan itse ajovarustuksessa n. 105kg. Lisäksi Norjaan lähtiessä pyörän päällä oli lisäksi n 35kg tavaraa laukut mukaan lukien. Takapainoinen kuorma vaikutti kantatessa hiukan moottoripyörän käyttäytymiseen, mutta renkaat toimivat erinomaisesti. Kuormattuna jouduin tekemään yhden paniikkijarrutuksen n. 80km/h vauhdissa, edelläni ajanut moottoripyörä oli jarrut lukossa, mutta minulla ei ollut ongelmia pyöräni pysäyttämisessä.

SATEELLA:
Sateella kuormatulla pyörällä ajoin lähtökohtaisesti hiukan varovaisemmin kuin kuivalla säällä. Mutta mutkikkaalla vuoristotiellä renkaat eivät lipsuneet missään vaiheessa. Renkaiden käytös oli hillittyä ja ennakoitavaa.

KULUMINEN:
Renkailla on nyt ajettu vajaa 3000km, joista suurin osa suoraa siirtymisajoa n. 100km/h pyörä kuormattuna. Takarenkaan kulumisen huomaa keskiosastaan juuri ja juuri. Eturenkaasta ei kulumaa huomaa oikeastaan ollenkaan.

YHTEENVETO:
Olen erittäin tyytyväinen renkaisiin. Käytös on hillittyä ja ennakoitavaa. Suosittelen kaikille turvallisuuttaan arvostaville.

Takaisin ylös

Testaaja: Olavi, Kiuruvesi


Pilot Road 4 GT asennettiin 29.4.2016 Yamaha FJR 1300:ni. Rengas toimii hyvin ilman yllätyksiä erilaisilla pinnoilla sekä eri ajo-olosuhteissa.

Olen ajanut pieniä hiekkateitä sekä Saksan autobaanaa ja kaikkea siltä väliltä. Lämpötilatkin ovat vaihdelleet nollasta reiluun kolmeenkymmeneen asteeseen ja onhan sitä vettäkin tullut ajoittain. Parasta mielestäni onkin renkaan sopeutuminen vallitseviin olosuhteisiin ja että renkaisiin voi luottaa.

GT on rungoltaan jäykempi ja siksi tienpinnan epätasaisuudet välittyvät enemmän ohjaustankoon kuin pehmeillä renkailla. Vastaavasti rengas kantaa suuremmankin kuorman notkumatta reippaammassakin vauhdissa. Kuluneena rengas reagoi ainakin FJR:n alla herkästi ajoradalla esiintyviin ajouriin. Pienet pitkittäisurat sen sijaan eivät merkittävästi pyörää heiluta PR4:lla.

FJR:n ohjaus on varsin herkkä "voblaamaan", mikäli ohjauslaakerin kireys on väärin säädetty tai esim. eturenkaan tasapainotus heittää. Huolellisesti asennettuna ja tasapainotettuna tuota ongelmaa ei muutaman tuhannen kilometrin testimatkalla esiintynyt. Kiitokset Kumi-Kimmolle Iisalmeen ammattitaitoisesta työstä ja hyvästä palvelusta!

PR4GT on mielestäni hyvä kompromissi kulutuskestävyyden ja pidon osalta. Matkapyörillä harvoin haetaan äärimmäisiä pito-ominaisuuksia rataolosuhteissa tai muutenkaan. Kuitenkin reissussa olosuhteet vaihtuvat tiuhaan eikä PR4:n pito järjestä yllätyksiä. Renkaan kulutuskestävyys antaa rauhallisen mielen matkamotoristille, kun voi keskittyä nauttimaan matkailusta ilman jatkuvaa renkaiden kulutuspinnan mittailua. Itse olen vaihdattanut aina keväällä uudet renkaat alle ennen Välimerelle suuntautuvaa MP-reissua ja näin saanut tehdä matkat ilman rengasmurheita, maisemista ja uusista kokemuksista nauttien.

Takaisin ylös

Testaaja: Virve, Vantaa


En osallistu kilpailuihin tai ainakin luulen niin, koska en voita yleensä mitään. En itse asiassa edes muista, milloin ja missä olisin osallistunut tähänkään arvontaan ja siksi yllätys olikin aikamoinen, kun Harri Hakkarainen Micheliniltä lähetti sähköpostia ja ilmoitti minun päässeen rengastestaajaksi.

Olin juuri ostanut toisen merkkisen eturenkaan, joka alkoi ikävästi täristämään muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen. Juuri tähän saumaan PR4:set saapuivat JL-Bikeen ja asentaja laittoi ne saman tien alle. Täytyy sanoa, että siinä vaiheessa ero edellisiin oli valtava! Miten pehmeästi pyörä kulki, ihan kun olisi ollut liikkunut aamutossuissa. Kun renkaiden pinta hieman kului, uskalsin kantata mutkissa aina vain enemmän - enemmän kuin koskaan ennen. Ajan melko paljon, mahdollisuuksien mukaan päivittäin ja ajokaudella viikossa kertyy noin tuhat kilometriä. Näillä, kuten aiemmillakin renkailla, olen ajanut mutkaa ja suoraa, hyvä- ja huonokuntoista asfalttia, hiekka- ja sorateitä, kaikenlaista tietyömaataipaletta, helteellä ja jäätävässä vesisateessa. Kaikissa näissä olosuhteissa rengaspari on toiminut luotettavasti. Ainoa paikka, jonne haluaisin vielä päästä testaamaan, on rataolosuhteet, mutta sellaista en saanut sovitettua aikatauluihini.

Kun huomasin, että rengaspaineiden täytyy näissäkin olla suuremmat kuin pyörän ohjekirja suosittaa, eturenkaan 6tkm kohdalla alkanut aaltoilu on pysynyt aisoissa ja vaikka niillä on nyt ajettu 13 tkm, ne ovat edelleen ihan ok kunnossa. Tulin juuri ajelemasta sateen kostuttamilta ja auringon osittain kuivaamilta teiltä ja edelleen renkaat pitivät kurveissa. Edellä mainittujen asioiden vuoksi pidän näistä renkaista, enkä tällä kokemuksella osaa vaatia niiltä enempää. En myöskään ole huomannut ominaisuutta, jonka ottaisin pois.

Tulin jo tilanneeksi huoltoliikkeeseen uuden rengasparin (vahingossa GT-version, mutta tuleepa sekin kokeilluksi) huomista huoltoa varten, mutta saavat nyt jäädä vielä odottamaan alleasennusta, kun näissä testirenkaissakin on vielä varmasti pari tonnia matkaa jäljellä. Eli Michelin PR4 tulee jatkossakin löytymään pyöräni alta.

Tulipa pitkä kertomus:)

Takaisin ylös

Testaaja: Immo, Tampere


Pyörä Yamaha TDM 850. Renkaat: eturengas 110 / 70 -18 takarengas 150 / 70 -17. Pyörä eräänlainen katu- ja enduropyörän risteytys. Nyt monen vuoden "nappularengas"käytön jälkeen katurenkaat alla. Aikaisemmat renkaat Michelin T 63. Alkukesä meni lähinnä siirtymiä ajellessa. Rockfestari hommista toiselle. Vasta heinäkuun lopussa kertyi enemmän kokemusta Pilot Road 3:sta. Monipuolinen rengas, renkaan profiili tekee pyörästä ketterän ja ajotuntumalta tarkan. Myös sadekelillä loistavaa pitoa. Yllättävää kyllä myös soratie ominaisuudet hyvät jos keli on kuiva. Luonnollisesti pito huononee sateen sattuessa. Michelin Pilot Road 3 on erittäin hyvä ja monipuolinen rengasvalinta.

Takaisin ylös

MICHELIN Anakee Wild

Testaaja: Antti, Hämeenlinna


Yleistä
Pyöränä minulla testissä oli siis BMW R1100 GS. Renkaat laitettiin vanteille Euromasterissa Hämeenlinnassa ja homma sujui kuten oli sovittu. Ensimmäisenä viikonloppuna tein pienen testi lenkin kaikenlaisella alustalla joten sain hiukan tuntumaa ja ensi kokemuksia. Palat ovat hiukan isommat kuin kuva antaa ymmärtää mutta ensimmäinen soratie lenkki näillä antoi melko positiivisen kuvan. Asfaltti ajo uusilla renkailla oli surkea kokemus kun se meinasi tuottaa kaatumisen. Tiedän hyvin uusien renkaiden liukkauden mutta nämä kyllä yllättivät. Pito oli suorastaan heikko ja irtosi jarrutuksessa yllätyksellisesti kylmällä kelillä +9 C. Samoin uusilla renkailla aluksi oli häiritsevää vellomista mutta se katosi n. 600 kilometrin jälkeen.

Renkaiden runko on huomattavasti jäykempi kuin monen muun valmistajan vastaava nappula rengas. Renkaiden koko oli siis tuo takana 150/70/17 ja edessä 110/90/19

Soratiet kovapintaiset joissa paikoin irtosoraa
Näillä pinnoilla renkaat olivat pettymys. Ajo oli aika ajoin todella varovaista ja vaikeaa. Eturengas saattoi lähteä yllätyksellisesti irti pinnasta ja luistaa hallitsemattomasti kun siihen jäi kiviä kiinni nappuloiden väliin. Eteen kyllä tulen jatkossa laittamaan jotain karkeampaa rengasta jos päädyn nappula renkaisiin. Tässä tietysti olisi mahdollisesti auttanut paineiden säätely. Tässä on pakko mainita että minulla on ollut ja on parhaillaan tallissa useammat Michelin Anakee II renkaat ja nekin ovat paremmat tällä pinnalla.

Pehmeät pienet kylätiet soratiet
Rengas oli tällä alustalla erittäin positiivinen kokemus. Pitää tasaisesti ja irtoaa loogisesti. Ei yllätä tai lipsu odottamattomasti ja yllättäen. Saa pitää yllä melkoista vauhtia ja luotto renkaisiin on hyvä. Ehkä voisi sanoa että rengas on ylivoimaisesti parhaimmillaan tällä alustalla. Aivan uskomaton toimivuus kun pinta ei ole kivikova.

Polut
Märällä polulla en saanut sellaista hyvää tuntumaa mutta kuivalla polulla pito oli taas hyvä. Tuntui luistavan jopa kaasulla mutta kuivalla pito oli erityisen hyvää. Ihan umpimetsässä en testiä ajanut.

Asfaltti
Tällä pinnalla rengas toimii nappulaksi loistavasti. Toimii kaarreajossa mainiosti ja voi kantata niin kuin haluaa. Kylmällä ilmalla + 9 C jarrutuksessa takarengas meni muutaman kerran lukkoon joka yllätti mutta muuten rengas toimii asfaltilla hienosti. Alkuun uudella renkaalla oli jonkin verran vellomista ja urissa ja paikkauksissa piti olla tarkkana mutta rengas parani kun ajettu oli ensimmäiset n. 1000 kilometriä. Ajettavuus ja looginen käyttäytyminen asfaltilla toiseksi parasta ja menee pitemmälläkin asfaltti ajolla. Kovassa sateessa n. 1500 ajetuilla renkailla pärjäsin hyvin eikä lipsumista esiintynyt.

Rata-ajo Ahveniston Moottorirata
Päivä oli kuuma iltapäivä n.25 C ja BMW kerhon ratavuoro. Ajoimme rataa 4-5 kierroksen stinteissä ja välissä oli n. 15-20minuutin tauko. Rengas toimii radallakin tiettyyn pisteeseen asti hyvin. Kun alkaa kuumentua n. kolmen kierroksen kohdalla niin se alkaa luistaa mutta kohtuullisen hallitusti. Kun kuumennee lisää niin silloin takarenkaan reuna nappulat alkavat pehmentyä ja antaa periksi niin että renkaan nappuloiden väline pohja ottaa rataan kiinni ja silloin on haastetta pysyä pystyssä. Rengas kyllä jäähtyy mutta ajoin kaiken kaikkiaan n. 25 kierrosta iltapäivän aikana ja viimeiset kierrokset olivat heikkoja koska rengas ei meinannut jäähtyä kunnolla. Ja tämä johti siihen että tarun mutkassa otin tukea radan ulkopuolelta jottei tullut kaatumista. Harmi etten saanut lämpötila mittaria matkaan jolla olisi voinut todentaa lämpötiloja.

Kestävyys ja Melu
Nyt ajettu renkailla n. 4000 ja eturengas on käytännössä vielä uuden veroinen! Takarenkaasta on kulunut yli puolet. Rata-ajo Ahvenistolla kulutti rengasta melkoisesti. Muutamalla polulla ja metsässä tuli välillä oikein kaivettuakin. Ja paluumatkojen tiet olivat taas lähes täysin pelkkää asfalttia. Pito on hiekalla edelleen todella hyvä. Äänimaailma on muuttunut takarenkaan osalta aika kovaksi yli satasen nopeudessa, mutta ei haittaa tulppien kanssa ja kaikki nappulat tuppaavat huutamaan kuluneina.

Asfaltilla uutena häirinnyt vellominenkin hävisi, kun oli n. 600 ajettu. Takarenkaassa huomasin vielä sellaisen asian, että soralla kuopimisen jälkeen pyöristyneet nappulan reunat "teroittuivat" uusiksi asfaltilla ajon jälkeen. Eturengas on hiljaisempi ja vakaa. Mielestäni ääni tulee kokonaan takaa ja se uutena häirinnyt vellominen myös tulee takarenkaasta. Ainoa mikä jäi minulta testaamatta oli rengaspaineiden muutos ajo ominaisuuksiin. Sitä en alkanut tekemään koska se on mielestäni normaali kuljettajalta liikaa vaadittu. Renkaan pitää toimia normaali paineilla ja siitä pidin koko testin ajan kiinni.

Lopuksi
Kaiken kaikkiaan rengas tuotti positiivisen yllätyksen kokonaisuudellaan. Se sopii niin maastoon kuin asfaltille. Sillä voi ajaa vaikka koko kauden ja pärjää alustalla kuin alustalla. Märkäpito kuluneella takarenkaalla hiukan kärsii. Erittäin hyvä yleisrengas varsinkin jos suhde maasto/ maantie on 50/50. Minulla itselläni testissä oli enemmän asfalttia ajoa joten siitä tuli tietysti enemmän kokemustakin. Silti suosittelen rengasta hyvänä yleisrenkaana kuskille joka ei hae äärilaitoja miltään alustalta. Se sopisi vaikka ensi asennus renkaaksi isoihin matkaenduroihin.

Hyvää
+ erittäin monipuolinen rengas
+ hyvä pito lähes kaikilla alustoilla pois lukien kova pintainen tie ja irtosora
+ sopiva ensiasennusrenkaaksi isoihin matkaenduroihin

Huonoa
-pito kovapintaisella tiellä jossa karkeaa irtosoraa
-uutena häiritsevä vellominen asfaltilla

Takaisin ylös

Testaaja: Peter, Helsinki


Olen ajellut renkailla maltillisesti 4250 kilometriä puolet hiekkateillä ja poluilla puolet maantiellä. Täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt. Asfaltilla hyvä pito uskaltaa myös kanttailla yli 120km /h melutaso alkaa nousta mutta nopeusrajoitusten mukaan ajettuna erinomaiset renkaat

Hiekkateillä ja poluilla aiva täydelliset renkaat tuntuma alustaan erittäin hyvä ja sitäkautta hauskuus huipussan. Tulen suosittelemaan näitä ja seuraavat tämän tyyppiset renkaat ovat ehdottomasti Anakee Wildit

Takaisin ylös

Testaaja: Jussi, Pori


Anakee Wild oli käytössä Honda VFR 1200 X Crosstourerissa. Ensiarvio renkaasta oli posiviinen, ulkonäkö ja laatu näytti hyvältä. Rengas miellytti monipuolisuudellaan ja oli ehdottomasti parhaimmillaan metsäautoteillä ja hyväkuntoisilla sorateillä. Pito näillä alustoilla oli kohtuullista mutta ennen kaikkea renkaan käytös oli tasaista ja ennakoitavaa. Asvaltilla juttu on toinen. Rengas tekee pyörästä erittäin kankean kääntää mutkaan sisään. Kun mutkaan on menty niin rengas tuntuu yliohjaavan rajusti. Eli aika huojakkaa menoa. Märkäpito on asvaltilla heikkoa, luistonestovalo palaa tämän tästä, vaikka kyseessä olisi esim. normaali rekan ohitus maantiellä n. 80km/h vauhdissa. Suurin ongelma on n. 100 - 130kmh nopeudella esiintyvä todella kova ulvova melu. Käytän ajossa aina mp-käyttöön suunniteltuja korvatulppia, mutta Anakee huutaa niin kovaa, ettei maantienopeuksia aja metriäkään ylimääräistä. ( vertaan tässä halpaan Tsekkiläis-merkkiin jonka vastaava rengas on asvaltilla huomattavasti parempi samassa pyörässä. ) Rengas on yleisrengas isoon ADV-pyörään. Se toimii kohtuullisesti lähes joka olosuhteessa, kun ottaa olosuhteet huomioon. Oleellinen ominaisuus on kuitenkin myös soveltuvuus pitkiin asvalttiosuuksiin. Tässä on Anakee Wildin kehittämisen paikka. Samoin renkaan kuluminen on nopeaa ja keskiosan kuviot antoivat periksi ensimmäisen 200km soralenkin aikana.

Jatkan tuotteen käyttämistä jälleen syksyllä, lähinnä muualla kuin asvaltilla. Kirjoitan tätä ulkomailta, ja takana on nyt vähän yli 6000km pitkin eurooppaa. Tätä ei olisi voinut ajaa Anakee Wildillä.

Takaisin ylös

Testaaja: Tero, Sälinkää


Hei sain testatukseen Michelin Anakee Wild. Pyöränä minulla BMW gs 1200 09 . Renkaan ristimmekin heti uudella nimellä Mikkelin Ville. Rengas huokuu näöltänsä heti sora uskottavuutta nappula kuvioinniltaan.

Eihän siinä mitään vanteet renkaineen pyörän alle ja kas sehän näyttää sora ratsulta heti joka vaatii moottori väristen soratielle. Soralle päästessä rengas vakuutti olemuksellaan ja siihen muodostui hyvä luottamus ja rengas ei ollut yllätyksellinen edes irtonaisella soralla pidin kovasti. Samoin jarrutukset sekä kiihdytykset sekä sivuluisut soralla menevät hallitusti rengas loisto kumppani. Pehmeällä ja liukkaalla = ( mutaisella ) pohjalla renkaalla pääsee eteenpäin mutta jotenkin kaipaisi purevuutta enempi ehkä tähän auttaisi hivenen korkeampi nappula koska tuo nappula oli hermostunut ja pitoa ei oikein tahtonut löytyä, tosin tämä monella renkaalla täysin tekemätön paikka Mikkelin Villellä sentään edettiin kelpo vauhtia ja etuseen uskalsi luottaa se ei lipsunut alta.. Normaali pikkusen sammaloitunut metsätien pohja ei riemulla rajaa kun Misukalla ajaa, rengas puree todella hyvin ja tuolla tulevatkin vastaan sitten aivan muut asiat kuin rengas tästä täysi 10. Kovasta soratien pohjasta sekä asfaltista täytyy sanoa että etunen on normi paineilla uraisella tiellä uraherkkä tämänlaisen renkaan tyyliin tämä saattaa joitakin kioski motoristeja haitata. Käydäänpä sitten asvaltilla. Rengas pitää todella hyvin kaarteissa niin jo että itseä hirvittää, monista renkaista tulee hyvin jo varoittavia tässä vaiheessa mutta Misukka pitää ja minä pidän myös. Märkäpito on myös hyvä ja kovatkin jarrutukset onnistuvat hyvin märällä pinnalla ilman yllätyksellisiä irtoamisia,, samoin turvallisin mielin pyörää voi viedä normi vauhtia mutkaisia pätkiä näkymättömiin sateella. Ainoa asia mikä assulla hermostuttaa on renkaan kova ääni se huutaa isommassa vauhdissa emännän äänen yli ja se on aikas paljon kun emäntäkin kiukkusta sorttia. Kelpo kumppaneina pidän näitä renkaita ja mitä olen ajanut muilla eri renkailla niin kyllä misukka on kärki päässä ehdottomasti ja varmasti tulen vielä usean sarjan ostamaan. Olen testannut renkaita rinta rinnan karoo 3 renkaiden kanssa jotka toisilla vanteilla ja täytyy myöntää lopun tiedättekin ei pärjää misukoille millään tapaa. Nämä misukan renkaat eivät ole vielä loppu vaan pääsevät vielä tosi toimiin suomen pohjoisen sorateille joita ajan hymyssä suin elokuun ekalla viikolla. Kiitos Michelinin väki olette tehneet ajoistani nautinnon !! Turvallisia kilometrejä sekä hyvää kesää kaikille.

Takaisin ylös

MICHELIN Pilot Street Radial

Testaaja: Sari, Kajaani


Hei, olen ajanut testi renkaillani noin 4000 km toukokuun alusta alkaen ja monen moiset kelit on kohdalleni sattunut. Micheliini renkailla ensimmäisten kilometrien aikana oli tunne, että tien jokaisen kiven tuntee ajaessa , mutta pian se tunne hävisi. Mechelinit on olleet todella pitävät ja hyvät renkaat, sateessa ajaessakaan ei ajo ominaisuudet heikentyneet vaan pito oli todella hyvä. Minun ajo reitit on osuneet hiekalle, sepelille ja asvaltille. Tien pinnasta tai mutkista/ kaarteista riippumatta renkaat on pitäneet tuntuman hyvänä. Edellisiin renkaisiini verratessani, Michelin renkaat kestävät varmasti ajokilometrejä huomattavasti paremmin kulutus pinnaltaan.

Minä olen erittäin tyytyväinen Michelin renkaisiin ja tulen varmasti jatkossakin valitsemaan kyseiset renkaat.

Takaisin ylös

Testaaja: Veli, Tarvasjoki


moikka,mul on ollu kyseiset renkaat testis tän kesän.olen ollu kyllä tyytyväinen kyseisiin renkaisiin,ajo-ominaisuudet mitä parhaimpii,mutta,mul vanhat renkaat kans misukat,noin reilut tuhat kilsaa ajetut.2ct misukan renkaat.näis vanhoissa mitä oli alla paremmat ajo-ominaisuudet mutkaisilla teillä ku näis uusis.hyvää kesän jatkoo

Takaisin ylös

Testaaja: Tom, Vantaa


Eturenkaan kanssa oli aluksi kohtuuttomasti hommaa että saatiin epämukava noin 80 vauhdissa esiintyvä tärinä pois. Renkaita käännettiin useaan kertaan. Heti alkuun lähtiessä renkaat tuntuivat todella liukkailta. Ajattelin että johtuu uusista renkaista. Mutta liukkaus ei hävinnyt. Takarengas on todella helppoa saada irti. Räväkämmällä kuskilla rengas sutii vähän väliä. Ominaisuus korostuu märällä. Varmaan tästä sutimisesta johtuen rengas kului keskeltä kohtuullisen nopeasti. Renkaat on kyllä hiljaiset ja vakaat ajaa, mutta en kyllä ostaisi niitä. Omaan ajotyyliin pitäisi olla enemmän pitoa. Isoissa matkapyörissä varmaan hyvät, ajotyyli on niiden kanssa rauhallinen.

Yhteenvetona voisi olla että rauhallisella kaverilla hyvä rengas. Sportti pyöriin ja räväkästi ajavalle liukas.

Takaisin ylös

Testaaja: Jussi, Pori


Renkailla tähän mennessä ajettu 5000km mukaanluettuna 2 rautaperseajoa. Renkaiden kestävyys on ainakin tähän mennessä ollut hyvä, ei esiinny pahaa kulumista keskellä rengasta vaikka pitää matkaa onkin tullut ajettua maantiellä. Vedenpoistokyky on mielestäni hyvä, ei ole tullut tunnetta että rengas nousisi vedenpäälle. Kaarrepito on ihan ok, mutta kovalla nopeudella radalla tuntui pikkaisen epävakaalta, voi olla siltikin jousitussäädöissä vikaa. 2. päällä ajettaessa tuntuu että runko on pehmeäkö jotenka ei ole ihan välttämättä soveltuvin 2 päällä ajettaessa (vertailunkohtana michelin pilot road 3 renkaat). Kaupunkiajossa ei haitannut. Kaikenkaikkiaan hyvä rengas jonka käyttöä varmasti tulee jatkettua niin kauan kun pintaa vaan riittää.

Ensivaikutelma renkaista oli positiivinen, jätti laadukkaan vaikutelman

Kestävyydestä en vielä osaa tarkkaan sanoa, mutta seos tuntuu hyvältä kompromissilta kestävyyden ja pidon kannalta näin 600ccm ja 213 kg painavaan pyörään. Vedenpoisto toimii joka lohdutti mieltä kun 560km mentiin vesisateessa. Ainoa että verrattuna 2-seos renkaisiin reunan pito kärsii kompromissista. Jotenka radalle tätä ei oikein voi suositella, ainakaan kovanopeuksiseen ajoon.

Takaisin ylös